onsdag 18 juni 2014

Semestervecka

Jobbade i helgen och i måndags,  många resenärer och semesterfirare. Sedan har jag semester resten av veckan.  I går och idag, besök hos lilla mamma. I går var vi i Södertälje. Åt god lunch, jag hälsotallrik och lilla mamma bakad potatis. Så några klädinköp. Två nya svarta klänningar till jobbet. En hellång och en kort med lång ärm. Fick en härlig blå schal av mamma och Pelargoner. Till middag åt vi Krabba och till efterrätt Jordgubbar och glass.

I morse kom syrran förbi innan de skulle iväg till Uppsala. Kul att träffa henne. Mamma och jag åkte en sväng till Tumba. Där köpte jag mig en svart tuff skinnjacka och fick en fin stor wekendkasse av mamsen. Sedan åt vi,  lilla mamma och jag färskpotatis och sill och köttbullar. Därefter hemfärd, matinköp och hämtning av dotter

I morgon städ här hemma och förberedelser inför midsommar. Jag ska göra en Jansson att ta med till svärfar. Rensa i trädgården och plantera några stenväxts Perenner som jag köpt till slänten.

Lunch med lilla mamma.



 
Jobbklänningar.

Skinnpaj.
 
Nya weekend bagen.

 VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE.

Inga kommentarer: