söndag 2 februari 2014

Ledig helg med körlördag och hemmamys

I går var jag på trevlig kördag. Med sopplunch och gofika. Roligt att träffa alla "körisar" igen. Vi övar inför konsert den 22 mars i Almunge.

I dag har jag varit hemma. Myst av ledigheten pysslat om blommorna. Bytt kedja på det fina Hjärthalsbandet jag fick av min mamma. Dammsugit. Kört några tvättmaskiner. Njutit av nybryggt kaffe och levande ljus.

Jag tycker att det blir så gott kaffe i vår underbara vita porslinskaffekanna med tillhörande Melittafilterhållare från House doctor.

Grabben lagar söndagsmiddag. Mumsigt. Stekt ris med fläskfilé och grönsaker. Efter att jag ätit den. Ska väninnan och jag på kvällspromenad.




för tillfället mina favoritsmycken.

 
 
VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE.

1 kommentar:

Unknown sa...

Så mysigt med en ledig helg.
Kaffet blir nog dubbelt så gott
i den fina melittakannan. En sån
skulle jag också vilja ha.
Vilken bra grabb du har som lagar mat.
Kramisar