lördag 15 februari 2014

Kökshandukar och fågelkvitter

Härligt med sovmorgon och innemys och en ledig lördag. Efter en intensiv vecka med tidiga mornar och möten till sent på kvällarna. Eftersom vårfåglarna kvittrar utanför, ska jag ta mig en skogspromenad. I kväll är familjen bjudna på födelsedagsfika.

För en tid sedan köpte jag kökshandukar i ett trepack på Åhléns som jag inte kunde motstå. Tyget på en av handukarna var så fint. Den var lapptäcksmönstrat.  Tyget skulle passa så bra på våra vita Karmstolar ur Läcköserien. Några dagar senare köpte jag ett trepack till. Nu pryder kökshandukarna stolsitsarna. Jag ska sy kuddvar av några av de andra kökshandukarna med blåvitt tyg på ena sidan. De ska jag ha i kökssoffan.


                 

                 
 
På guldbrickan lite smått och gott inköpt i Skottland.
      
  VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE.
 

 

1 kommentar:

Mormors Veranda sa...

Åh så fina handdukar du fått tag i och stolarna blev ju kanonfina!
Ha de gott!