torsdag 9 januari 2014

Tre i en

En arbetskollega sa till mig att det är inte själva livet som är svårt att leva. Det är att vi människor krånglar till det. Å vad klokt sagt tycker jag.

Jag har haft två lediga dagar från mitt arbete.  Med en elak hosta och ont i kroppen. Mest legat i soffan framför tv:n. Tyckt synd om mig själv. Gråtit till kärleksfilmerna och druckit grönt te med citron.

Hos oss har vi fortfarande julen kvar. Hyacinten blommar så fint och doftar så gott. Tre i en Hyacinten.  I dag tog jag mig en liten promenad. Rensade bort några tröjor till klädinsamling ur en byrålåda.  Lagade middag. Under eftermiddagen idag tittade en av väninnorna förbi. Då drack vi ännumera te.

Så tänkte jag. Det är ju så sant att vi krånglar till allt. Själva livet är ju inte så svårt att leva. Det pågår ju hela tiden.




 

 
VAR RÄDDA OMER DÄR UTE.

Inga kommentarer: