tisdag 31 december 2013

Snart börjar ett nytt år med nya möjligheter.


Jag har köpt mig en ny årsalmenacka. Jag känner mig alltid så upprymd och förväntansfull när jag ser min nya tomma kalender inför ett nytt år. Det låter så klyschigt men är ju så sant. Att börja om. Starta på något nytt. Konsten att se livet ur nya infallsvinklar och perspektiv. Att släppa taget om det gamla. Men ändå ta tillvara sina livserfarenheter och göra något bra av dem.

Det kommer in så fina nya saker, bekantskaper, händelser i livet hela tiden. Jag tycker att man ska lägga till nya bättre och friskare vanor och små tankestigar i huvudet till nya breda fina motorvägar.  Istället för att försöka få bort de tankar som surrar och inte ger en ro. Då ges de endast plats åt det nya som innehåller mer kärlek, lycka, inre frid och levandet i nuet.


 
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ER ALLA.

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Gott Nytt år! Vilka kloka tankar du delar idag. Jag gillar också oskrivna blad i kalendern Kraaam Pia