onsdag 7 augusti 2013

Kräftfiskepremiär! 7 augusti

Inte e de som förr. Nu kan vi fiska kräftor hur som helst. Tur för oss för familjen har åter igen haft en underbar Kräftfiskarhelg i härliga Småland. Trevlig lördagskväll med njutning av nykokta kräftor. En kräftskiva med våra underbara vänner och alla ungdomar. Vi har sjungit och skrattat och spexat.

Kalvudden är en av de vackraste platser jag känner. Varje gång jag återkommer dit känner jag mig som om jag hör hemma där. Det är inget konstigt med det. Släkten på min pappas farssida levde sina liv och brukade jorden i bygden i flera generationer.  Farfars far tjänstgjorde som indelt soldat och ägde ett torp i trakten och min farfar var barnfödd där.



Här är Kräftan i sjön minsann.

 
 
 
   









 


 

 
  
 


 
Njut av livet!

Inga kommentarer: