söndag 3 mars 2013

Pippi strumpor

Söndagsbilden på FABRIKEN Pippistumpor.

Ja de e mina!!

I torsdags hade vi i Internationella gruppen i vårt Pastorat anordnat en Zimbabweafton i församlingshemmet med föreläsning, lotteri och mat inspererad från Afrika. Översskottet går till Fastekampanjen utrota hungern.

Vi lagade en vegetarisk gryta och bakade bröd som vi gräddade i stekpannor på spisen. Det kom en hel del människor och jag tycker att det är så fint när ungdommar gör något sådant som att åka till Afrika och jobba som volentär i fyra månader utan några som helst bekvämligheter.

Jag vann dessa fina hemstickade Pippistrumpor i yllegarn. Ja tänkte som så jag tar några lotter så bidrar jag med några kronor. Så klart jag vann och precis när jag tänkte säga att jag stod över vinsten så låg de där. Å, så fantastiskt dessa små glädjestunder i livet är.


 

 
 
HA DET BRA DÄR UTE

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vilka fina sockor. Jag har missat detta sån är jag läser väl inte på ordentligt. Grattis till vinsten. Kram Pia