söndag 31 mars 2013

Påsken behöver inte vara gul

Söndagsbilden. Min blåvita påsk. Tuppen som omges av hönorna. Här hos FABRIKEN kan du se fler härliga bloggar.


Så underbart att solen skiner idag.  Att ha tysnaden och naturen in på knuten är så skönt. Ofta omges jag av så många ljud. Min arbetsplats är full av ljud. Hemma är det ljud från radio tvn eller familjemedlemmarnas olika apparater. För mig är det viktigt att höra mina egna tankar ibland. Stanna upp ladda om och börja på nytt.

Det känns så enkelt att när man som jag bor på landet. Öppnar dörren och har skogen, naturen och tysnaden så tätt intill.  Fåglarna kvittrar förstås och det finns ju andra ljud ute. Dock inte sorlet från människor eller bruset av stad och bilar. 



Blått och vitt så klart.
 
Det finns fortfarande några marsipanägg kvar i skålen men nu känner jag att det får vara bra med allt det söta.


VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE.

Inga kommentarer: