lördag 30 mars 2013

GLAD PÅSK

Den finaste dagen att gå i kyrkan tycker jag är på långfredagen. En stund för eftertanke. Avskalat. Ingen utsmyckning. Endast fem röda rosor, som symboliserar Kristi fem sår. Texterna handlar om Jesu lidande.  Det blev inget kyrkobesök för mig i går eftersom att jag arbetade.

I går kväll var mannen och jag på släkträff  hos svåger och svägerska med god mat. Skratt, trevnad och karaoketävling. Det var annat det än när jag var barn. Då skulle man vara hemma. Inga högljudda lekar. Ingen bio inga bra tvpogram inga kompisträffar. Då var Långfredagen verkligen låååång och tråkig.

I dag är det den stilla lördagen. Det passar mig utmärkt.  Jag har ätit en god påsklunch med ägg, sill, lax och lite till. Jag har också varit ute på en långpromenad i det härliga vårvädret. Planerat för kommande vecka. Ägnat en stund till det vanliga hemmafixet. I kväll blir det en mysig hemmakväll med påskgodisätande. Ett glas vitt och soffhäng.


Påskpyntat.
 


 

 
 
Härlig påsklunch.
 



 
GLAD PÅSK.

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Låter som en ljuvlig påskaftonsdag. Vilken fin lunch. Glad Påsk! Kram Pia