måndag 25 februari 2013

Man får det som man betalar för.


Det stod en bekant bybo före mig i kassakön i den lokala mataffären härom dan. Bybon brukar ofta klaga över att allt är så dyrt och så om sin övervikt förstås. I dennes kundvagn låg det chips, läsk, godis, färdiga köttbullar, Pommes frittes, färdig beasås, några bananer, mjölk, ost, vitt bröd, Lätta, Salami och några förpackningar med färdiga kakor. Det klagades högljutt när denne betalade. - Tänk vad lite man får för pengarna nu för tiden.

I min kundvagn låg rotfrukter, Smör, frukt, frysta grönsaker och bär, kycklingfilé, havregryn, pumpafrön, solroskärnor, nötter, Keso och Kesella. Jag betalade hälften av vad bybon betalade och fick en hel extra välfylld kasse mer än bybon.

Denne bybo mycket förvånad. - Men så mycket mat för så lite pengar. Ja man får ju vad man betalar för sa jag med ett leende och vandrade hem i lycka över att jag gjort så bra matinköpsval.


I vårt skafferi.
Nötter, frön, kärnor och spannmål.
 
Solrosfrön, blandad frukt och bär och en klick kesella till. Underbart gott mellis.
 
 
Frukt och bär i min nya fina glasburk.
 
 
HA DET BRA DÄR UTE.

Inga kommentarer: