torsdag 29 november 2012

Helg med vänner

Glöggfest torsdagstema hos Fabriken

Hos oss är ingen Glöggfest inplanerad denna helg. Det kanske blir lite glögg under helgen men öl blir det. Jag ska träffa ett gäng med goda vänner och vi ska gå på guidad tur på ölbryggeri. Jag ser verkligen fram mot helgen eftersom det alltid brukar bli så kul och det var ett tag sedan som vi träffades.


Jag gillar ljusets och väntandets tid. Nästa helg då det är första advent är det inplanerad julmarkand.  Till första advent dricker jag traditionellt Glögg med mandel och russin i och med Pepparkakor till. I små glas med öra som jag köpte under min universitets pluggande tid i Uppsala för länge sedan. Dessa glas som man även kan dricka punsch i till ärtsoppan på torsdagarna.



 
 
 









HA DET BRA DÄR UTE.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Fina klassiska glöggmuggar :)
Åh, julmarknad, så mysigt!

Ha en fin dag,
kram Catta

Träning Inredning Inspiration sa...

Förstår att du ser fram emot helgen:)

Fina glöggmuggar!

Ha en mysig dag

Kram Johanna

Villa Ryttarängen sa...

Härligt med glasklara glöggmuggar, gillar bodas skål i vitt jag har svart. Kraaaam Pia