fredag 10 juni 2011

Sveriges nationaldag

DU GAMLA DU FRIA DU FJÄLLHÖGA NORD

På min arbetsplats Arlanda var det inte mycket till firande. Norges nationaldag uppmärksammades mer,  väldigt konstigt tycker jag.

Jag startade dagen med att arbeta mellan fem och halv tre. Sedan åkte jag hem för att fira vår nationaldag.  Jag sjöng med kören i vår fina kyrka och lyssnade på Susanne Axell som var årets talare.  Ett otroligt bra tal.

Vi gick i samlad trupp med Häverö spelmän i spetsen ner till Gammelgården för att hala vår svenska flagga och sjunga vår nationalsång. Verkligen helt underbart väder. Därefter var det fika med hembakt i församlingsgården. Denna tradition har vår lilla by haft i 48 år vilket jag anser vara helt fantastiskt.


Kyrkan med fantastiska målningar.

Fantåget.

Susanne Axell och församlingsbor.

Flagg halning.

Inga kommentarer: