lördag 2 april 2011

Nya Stekaren






Å, idag visar jag vår nya fina stekpanna. Blå och vit så klart.
Vår gamla teflonpanna hade blivit repig så det fick bli en ny. Hemma hos oss så steker vi och lagar mat oftast i gjutjärnsgrytor, då vi tycker att det känns naturligare och smakar bättre. Ibland använder vi förstås teflon och då tycker jag att den ska vara utan repor.

Som vanligt tycker jag att dagarna och veckorna går så fort och jag har svårt att hinna med allt jag vill. Jag försöker ta tillvara vardagen och leva i nuet men det är inte alltid så lätt. Ändå har jag ju en massa egen tid nu mot när barnen var små med hämtning och lämning på dagis och skjutsning till olika aktiviteter. Visserligen är det ju en del skjutsning nu också men ändå inte lika intensivt som för några år sedan.

Nu ska jag göra mig i ordning för att gå på fest igen. Det var ju sånt som jag knappt hann förr då barnen snurrade runt omkring en. Då gjorde jag flera saker samtidigt men nu kan jag faktiskt koncentrera mig på att mascaran hamnar där den ska.


H A     D E T     B R A     D Ä R     U T E

Inga kommentarer: