söndag 6 mars 2011

Renbäddat


Det är så härligt att krypa ner i en renbäddaad säng.

I går så frös jag efter min promenad. Då tappade jag upp ett varmt bad och värmde min Vetekudde. Medan vattnet fylldes i badkaret så bäddade jag rent i sängen med mellanblårutit påslakan från IKEA. Efter det varma badet njöt jag av en Kaffelatté och kröp ner under täcket.

Vi köpte en liten vit TV som vi hade hängandes på väggen i Allrummet/Köket. En kväll hade min man flyttat den till sovrummet då han skulle titta på någon sport.

Enligt Fengshui så är det ju inte lämpligt att ha en TV i sovrummet. Jag tycker ialla fall att det är jättemysigt att ligga nerbäddad med nytvättade lakan och titta på TV emellanåt och bara vara. Det känns rätt för mig. Jag tycker att det är bra med alla teorier om vad som är bra och "hur och vad man ska göra" men jag tror att oftast vet vi ändå själva vad som är bäst för oss om vi bara tar oss tiden att tänka och känna efter.




HA    DET    BRA    DÄR    UTE

Inga kommentarer: