tisdag 8 februari 2011

Oj, jag hinner inte




Jag ska sakta ner lite. Njuta av livet och känslan av mitt rika liv.

Helgen försvan i ett nafs. Träning, bilkörning hit och dit. Långpromenader, matinköp, klädinköp, planering, städning, klädtvättning, matlagning och körsång. Masssor av möten med fantastiska människor och härliga kvinnor.

I dag sopplunch i byn med underbar vänninna och sedan en rask långpromenad i det fantastiska sol vintervädret.

I dag visar jag en bild på mitt skrivbord med min gamla symaskinen på. Jag har alltid varit intresserad av och tyckt att det är roligt att skapa. Sy,  teckan, måla. Att arbeta i lera.

Jag sydde en hel del när barnen var små. Nu blir det mest att jag syr om något behövs lagas, byxor som ska läggas upp eller gardiner fållas. Jag gillar att pyssla och har en hel del projekt som jag ska göra SEN.


HA DET BRA DÄR UTE

1 kommentar:

Vero sa...

Hmmm... min symaskin, som jag fick när jag fyllde 30, ligger "gömd" i kökssoffan.

Nu när jag flyttar skall jag se till så jag har den på behändigt avstånd, så jag lätt kan ta fram den om jag behöver laga/sy något. Inte bara sitta på den. :P

Önskar dig en härlig dag i solskenet!