måndag 13 december 2010

Lucia

Hallen ur ett annat perspektiv







Korsstygnsduk som min älskade mormor har broderat. Hon dog tidigt en Luciamorgonen, otroligt sorgligt. Min mormor blev nästan 90 år. Hon älskade att sjunga och speciellt julsånger så det var ändå en fanstastisk dag som hon dog på.





Alla dessa kängor





Tomtenissen tofs syns inte på bilden men var så säker han håller ett vakande öga på er så det är bäst att ni äter upp er spenat.

Å, Lucia en dag med så mycket musik och ljus och ljusa minnen av min underbara mormor. Jag har så otroligt mycket härliga minnen av min mormor. Speciellt kring juletid som t.ex då vi, mamma, syrran, jag, mormor, broschan och pappa i bakgrunden sjöng julsånger i stämmor emedans vi bakade pepparkakor och andra julkakor i köket. Hon har även broderat och sytt så mycket fina saker som jag har fått ärva efter henne.

I lördags kväll var jag på en fantastisk julkonsert med sjungande Lucia, stjärngossar, tomtar pepparkakor, stjärnor, tre vise män, möss, troll, Rudolf med röde mulen, julpaket, snöbollar, julgranar och ja jag vet inte allt.
Helt fantastisk julkonsert!
Väl hemkommen igen på med högklackat och den lilla svarta för att avnjuta filmen Sex in the city.

                                                      S T R Ö M A V B R O T T.

Det fick bli myspys med levande ljus och musik från mobilen kortspel för mannen, granngrabben och sonen som var hemma en lördagskväll för en gång skull. 

Inga kommentarer: