onsdag 3 november 2010

Sovrum

I dag tänkte jag visa lite bilder av vårt sovrum.




Spegel med den blåa ramen har min dotter gjort i slöjden.





Liten tavla med motiv av en kyrka på ett berg är inköpt på semesterresa till Rhodos.





Min sida av sängen men det har ni väl redan gissat.









Smyckes träd, julklapp
från min mamma inköpt på Åhlens.





Tavla från Kina.







Gardinkappa från Indiska.






Stol från Lackö serie
Design: City Möbler




Egen tillverkad lampskärm. Spetsen har min mormor gjort.


Sängarna är nyinköpta under hösten, Viking sängar svensk tillverkade, å så sköna de är. Sängaveln är den som vi hade på våra förra sängar. Jag tycker om den så den sparades. Däremot köpte vi nya lite högre sängbord. På sängarna virkat vitt överkast. Över sängen hänger en tavla som min mamma har köpt till oss under en resa till Kina.

Chiffonjen är från min mans pappas sida och den lilla segelbåten har dottern gjort i träslöjden i skolan. I fönstret gardinkappa från Indiska och glaslampan har jag ärft efter min mormor. Den lilla ljuslyktan av glas är köpt på en av mina favorit butiker nämligen Fullerö handel. Den vita lampskärmen har jag sytt av ett gammalt lakan. Spetsen har min mormor knypplat och jag tycker att den spetsen är helt underbar. Under en resa till Grekland är den blåvita ljuslyktan inköpt.  Lapptäcket har min mamma sytt till sonen när han var baby. Karmstolen inköptes under min studenttid t i Uppsala.

Inga kommentarer: